top of page
  • Writer's picturegmarinakis

Καρύταινα η καστροπολιτεία της Αρκαδίας

Updated: Dec 28, 2022

Καρύταινα η καστροπολιτεία της Αρκαδία - ένα μοναδικό χωριό αρχιτεκτονικής και αισθητικής αλλά και υπέροχη φύση και σημεία που πρέπει να επισκεφτείς.

Από Αθήνα με την νέα εθνική οδό φτάσαμε στην Καρύταινα χωρίς κόπο. Τακτοποιηθήκαμε στο φιλόξενο και ζεστό Ξενοδοχείο Πελασγός. Ξεκινήσαμε μια βόλτα προς το κέντρο της Καρύταινας, ανεβαίναμε και απολαμβάναμε την αρχιτεκτονική και την μοναξιά μας.

OM-1 & M. Zuiko 12-40mm F2.8 PRO

Απολαύσαμε ένα τοπικό γεύμα στο ζεστό χώρο της ταβέρνας του Κάστρου και γυρίσαμε να ξεκουραστούμε και να απολαύσουμε το πρωί τα φθινοπωρινά χρώματα της Αρκαδίας.

Μετά από ένα καλό πρωινό, πήραμε το δρόμο Αρτσίλογο - Βλαχορράφτη - Αλφειό - Κρυόνερο. Εκπληκτικές μοναχικές διαδρομές, περνούσαμε έρημα χωριά, νιώθουμε την παρουσία βοσκών και κάποιων που μαζεύουν τις ελιές (εποχή λαδιάς)

OM-D E-M5 MarkII & M. Zuiko 14-150mm F4-5.6 II

Την δεύτερη καλημέρα την είπαμε στο Βλαχορράφτη, σε εκπαιδευτές και συνοδούς ομάδων που ετοιμάζονταν για rafting στο Λούσιο - Αλφειό. Μας κοιτούσαν περίεργα που μας είδαν και μας ρωτούσαν πως το ανακαλύψαμε. Ένα πανέμορφο χωριό που μας έλειπε ο ντόπιος, το κλασικό καφενείο των ελληνικών χωριών, όταν φεύγουν οι ξένοι αν ήταν 10 με 15 κάτοικοι - η απαξίωση της ελληνικής επαρχίας

Συνεχίσαμε να βρούμε το γεφύρι του Κούκου και τελικά βρεθήκαμε στο Κρυόνερο, μια βόλτα στο χωριό με την εκπληκτική θέα, με γιαγιάδες να κάνουν τις καθημερινές τους εργασίες

Και να νιώθουμε ότι υπήρχαν μια δυο οικογένειες αλλά ψυχή στους δρόμους.

OM-D E-M5 MarkII & M. Zuiko 14-150mm F4-5.6 II

Πήραμε το δρόμο της επιστροφής για Καρύταινα με ανάμεικτα συναισθηματα, υπέροχες διαδρομές, υπέροχα χρώματα παραδοσιακά χωριά αλλά να λείπει η ζωή.

Σταματήσαμε στο χωριό Ατσίχολο

και θα συνεχίζαμε για την Καρύταινα

για μια ανάσα.

OM-D E-M5 MarkII & M. Zuiko 14-150mm F4-5.6 II

Ξεκίνησε η βροχή, ο ζεστός καφές και το γλυκό στον Άρκτο ήταν απόλαυση αλλά και να βλέπεις το κάμπο και την βροχή

Μόλις ηρέμησε, πήραμε το αμάξι και γυρίσαμε στο παραδοσιακό πέτρινο γεφύρι του Ατσίλοχου που μας έδωσε εκπληκτικές φθινοπωρινές εικόνες ο Λούσιος

ΟM-D E-M5 MarkII & M. Zuiko 14-150mm F4-5.6 II

Δοκιμάσαμε τις δυνατότητες της OM System OM-1, απολαύσαμε τα χρώματα και το μόνο που μας φάνηκε περίεργο ήταν ότι το μονοπάτι ήταν κλειστό! Όλη η ομορφιά των χρωμάτων, η αλλαγή εποχής

Live ND - M. Zuiko 12-45mm F4 PRO & M. Zuiko 8mm F1.8 PRO

Focus Stacking & Color Adjustment on camera - M. Zuiko 12-45mm F4 PRO

High Res 50mpx - M. Zuiko 12-45mm F4 PRO & M. Zuiko 8mm F1.8 PRO

Γυρίσαμε Καρύταινα , στο φιλόξενο Άρκτο για φαγητό και να δούμε τις φωτογραφίες της ημέρας

Δεύτερη ημέρα με ήλιο και αποφασίσαμε να αρχίσουμε την ανάβαση στο Κάστρο της Καρύταινας που δεσπόζει πάνω από το χωριό. Ξεκινήσαμε την άνοδο απροπόνητοι αλλά όταν φτάσαμε απάνω η θέα ήταν μαγική από οποιαδήποτε πλευρά.

Δυστυχώς λόγω έργων συντήρησης τα τοίχοι ήταν κλειστά και δεν μπορέσαμε να ανέβουμε ακόμα ψηλότερα.

ΟM-D E-M5 MarkII & M. Zuiko 14-150mm F4-5.6 II

Η αρχαιοφύλακα μας άνοιξε την εκκλησία της Παναγίας στο κάστρο και μας έλυσε πολλές απορίες μας με τις γνώσεις της, τόσο για την δομή του κάστρου, το ρόλο των διαφορετικών διαδόχων του και φυσικά για τον Κολοκοτρώνη που έμεινε εκεί.

Πήραμε την κατηφόρα, φωτογραφίζοντας τα στενά της Καρύταινας και βρεθήκαμε στο Πύργο της Λεβένταινας με την απλή λιτή αρχιτεκτονική του και την θέα του

ΟΜ-1 & M. Zuiko 12-45mm F4 PRO & M. Zuiko 8mm F1.8 PRO

Φυσικά χωρίς να πάρουμε παραδοσιακά προϊόντα δεν γίνεται. Λαζάνια με τσουκνίδα, λαζάνια, γλυκό πορτοκάλι, τραχανά από το υπέροχο παντοπωλείο της Κυριακής

Συνεχίσαμε την ημέρα στο Ελληνικό και πήγαμε στο Ασκληπιείο και την Αρχαία Γόρτυς, Όταν φτάσαμε με δυσκολία βρήκαμε θέση πάρκινγκ και εντυπωσιαστήκαμε πόσα τροχόσπιτα από διαφορετικές χώρες της Ευρώπης ήταν εκεί.

Βόλτα στον Αρχαιολογικό χώρο

ΟM-D E-M5 MarkII & M. Zuiko 14-150mm F4-5.6 II

και κάτω από το γεφύρι του Κόκκορη και την εντυπωσιακή φύση τριγύρω από τον Λούσιο

Επιστροφή στο Ελληνικό που ήταν γεμάτο κόσμο από πούλμαν εκκλησιαστικού τουρισμού και αυτούς που αποφάσισαν να κάνουν μικρές Κυριακάτικες αποδράσεις,